جهش تولید | جمعه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

نمایش محتوای آرشیو سیما

 

 

محتوا با برچسب عکاسی.

صبح عالی 1399/11/09

صبح عالی 1399/11/09


صبح عالی 

رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 4.666666666666667 stars out of 5.


صب-84.jpg

عکاسی

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


صبح عالی 1399/11/06

صبح عالی 1399/11/06


دانلود

صبح عالی

رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


صب-52.jpg

عکاسی

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


صبح عالی 1399/10/23

صبح عالی 1399/10/23


دانلود

برنامه صبح عالی ترکیبی است. برنامه ای دارای بخش های گفتگو ، گزارش ، موسیقی ، رویدادهای روز و ... که به موضوعات سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی می پردازد در این قسمت موضوع عکاسی گردشگری است . بخش های برنامه شامل : صبح عالی/موسیقی تصویر- امیرتاجیک- دنیای دیگه /اجرا- رویدادهای روز- بخش اول/گزارش- ورزش باستانی/گفتگوی تلفنی- هواشناسی/اجرا- رویدادهای روز- بخش دوم/گفتگوی تلفنی- اخبار شهرستان کبودرآهنگ/آموزش- حرکات اصلاحی ورزش/گفتگو- عکاسی گردشگری- بخش اول/موسیقی تصویر-زنده یاد سید احمد حسینی- قالیباف/ گفتگو- عکاسی گردشگری- بخش دوم/گفتارتصویر- خواص ارزش زیتون / می باشد.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


صب -6.jpg

عکاسی

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


پرنیان 1399.09.15

پرنیان 1399.09.15


دانلود

معرفی هنرمندان استان

رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


7-5.png

معرفی هنرمندان استان

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


پرنیان 1399.09.08

پرنیان 1399.09.08


دانلود

معرفی هنرمندان همدان

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


3-2.png

معرفی هنرمندان همدان

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


صبح عالی 1398.05.15_20190807095046.jpeg

موضوع : هنر عکاسی

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


پرنیان 1398.04.26

پرنیان 1398.04.26


دانلود

مصاحبه با: محمدکریم طاهری: خوشنویس - میرشاه ولد : نقاش و پریسا گماریان : عکاس

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


پرنیان 1398.04.26_20190718111414.jpeg

مصاحبه با: محمدکریم طاهری: خوشنویس - میرشاه ولد : نقاش و پریسا گماریان : عکاس

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


مصطفی شیر محمدی - عکاس

مصطفی شیر محمدی - عکاس


دانلود

مصطفی شیر محمدی متولد 1363 از جمله هنرمندان جوان در استان همدان است ، وی که فعالیت هنری خود در زمینه عکاسی را در کبودراهنگ ادامه می دهد . مصطفی شیر محمدی دارای مدرک لیسانس عکاسی از فرانسه می باشد و همچنین داراد برد تخصصی از ایتالیاست. وی پس از گذراندن دوره های مختلف عکاسی زیر نظر موسسات و اساتید بین المللی از کشور های مختلف به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت نموده است. تمرکز این هنرمند بیشتر بر عکاسی از طبیعت معطوف گردیده است .

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


mostafa-1.jpg

3:53

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


دوربین عکاسی چیست؟

دوربین عکاسی چیست؟


عکاسی در لغت به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته می‌شود.این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو کلمهٔ یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است.بنابراین، فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است.

عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر؛ که در دو مرحله انجام می‌شود: نخست، بدست‌آوردن تصویر به وسیلهٔ دوربین و ثبت آن روی نگاتیو (فیلم) یا گیرنده تصویر الکترونیکی و دوم، ظاهر کردن تصویر مخفی حاصل از دوربین عکاسی و پایدارکردن آن.

در این فرآیند، دریافت و ثبت نور بر روی یک سطح حساس به نور، مانند نگاتیو یا گیرنده تصویر، باعث می‌شود الگوهای نوری بازتابیده شده یا ساطع شده از اشیا بر روی سطح حساس به نور(نقره کلرید یا گیرنده)تأثیر گذارد و باعث ثبت تصاویر گردد.

عکاسی دارای سه جنبهٔ علمی، صنعتی و هنری است؛ به‌عنوان یک پدیدهٔ علمی متولد شد، به‌شکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد.عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده‌است، بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف و اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است و سال‌ها قبل از اختراع عکاسی، اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته‌است اما اولین تصویر لیتوگرافی نوری در سال ۱۸۲۲ میلادی توسط مخترع فرانسوی، ژوزف نیسه فور نیپس تولید شد و پس از آن توانست عکسی دائمی از طبیعت به نام اصطبل و کبوترخانه را خلق کند. تئوری عکس رنگی سه‌رنگ، توسط جیمز کلرک ماکسول در سال ۱۸۵۵ پیشنهاد شده بود. برپایهٔ نظریهٔ او، نور مرئی از سه رنگ اساسی قرمز، سبز و آبی، تشکیل شده‌است. پس فیلمی از سه لایه ساخت که هر لایهٔ آن نسبت به یکی از سه رنگ‌های اولیه حساس بود و توانست نخستین عکس‌رنگی را در سال ۱۸۶۱ به ثبت برساند.

جورج ایستمن در سال ۱۸۸۴ میلادی فیلم رول را که فیلمی از جنس پلاستیک آغشته به امولسیون ژلاتینی است را ابداع کرد و با ساخت دوربین جعبه‌ای در سال ۱۸۸۸، عکاسی را برای مردم عادی مقرون به صرفه نمود و تحول مهمی در عکاسی ایجاد کرد. ادوین لند نوعی دوربین آنالوگ ظهور فیلم فوری موسوم به دوربین پولاروید را اختراع کرد که بلافاصله پس از عکسبرداری، نسخهٔ چاپ‌شدهٔ عکس را پرینت می‌کردند و عکس گرفته‌شده یک دقیقه بعد و در مدل‌های جدیدتر تا چند ثانیه بعد، قابل رویت بود.



رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


جواب‌های شاخه ای نویسنده تاریخ
مطالب بسیار عالی در زمینه دوربین در سایت قرار داشت... سندباد ۱۳۹۶/۰۴/۱۲ ۱۲:۰۷

سندباد
مطالب بسیار عالی در زمینه دوربین در سایت قرار داشت ممنون از شما برای سایت <a href="http://sandbad.com" >سندباد</a>بسیار مفید بود
+1 (1 رای)
پست شده در ۱۳۹۶/۰۴/۱۲ ۱۲:۰۷

اصطلاحات عکاسی

اصطلاحات عکاسی


یکی از مهم‌ترین اصول عکاسی،‌دانستن عبارت‌های رایجی است که در عکاسی به وفور کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند:

 فوکوس

فوکوس نتیجه عملکرد لنز دوربین و تنظیمات دیافراگم است. موضوعی که فوکوس باشد،‌واضح و شفاف خواهد بود و موضوعی که فوکوس نباشد کدر و تار دیده خواهد شد. عکاسان برای تنظیم فوکوس راه‌های متعددی می‌شناسند. برخی استفاده از فوکوس دستی با استفاده از حلقه فوکوس لنز را ترجیح می‌دهند. فوکوس خودکار سیستمی است که دوربین‌های دیجیتال همگی به آن مجهزند. در این سیستم حسگرهای دوربین موضوع را ردیابی کرده و موتورهای لنز به شکل خودکار لنز را بر روی موضوع فوکوس می‌کنند. فوکوس خودکار بسیار ساده است اما از محدودیت‌هایی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به دشواری در فوکوس کردن بر روی چند موضوع که در فواصل مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و یا فوکوس کردن بر روی موضوعات متحرک اشاره کرد. دوربین‌هایی وجود دارند که از فوکوس خودکار متوالی برخوردارند و به صورت پی‌در‌پی بر روی موضوعات متحرک مختلف فوکوس می‌کنند. درصورتی که دوربین شما از این نوع نیست می‌توانید فوکوس دوربین خود را بر روی فاصله‌ای خاص تنظیم کرده و زمانی که موضوع به آن فاصله رسید،‌از آن عکسبرداری کنید. همچنین می‌توانید فوکوس خودکار دوربین خود را نیز فریب دهید، بر روی موضوعی در فاصله‌ای خاص فوکوس کرده و بلافاصله دوربین را بر روی موضوع مورد نظرتان در همان فاصله حرکت دهید.

دیافراگم

دیافراگم به دریچه‌ای بر روی لنز گفته می‌شود که در زمان ثبت عکس نور از میان آن عبور می‌کند. واضح است بزرگتر بودن دیافراگم منجر به عبور مقدار نور بیشتری خواهد شد. ضریب اف نیز اصطلاحی است که عکاسان درهنگام صحبت درباره ابعاد مختلف دیافراگم از آن استفاده می‌کنند. ضریب اف معمولا به شکل f/8 یا f/22 مشخص می‌شود. اعداد مقابل اف می‌توانند از یک تا 128 تنوع داشته باشند و تنها چند لنز محدود هستند که از f/0.95 برخوردارند. هرچه ضریب اف بالاتر باشد، یعنی دیافراگم لنز کوچکتر است و نور کمتری از خود عبور می‌دهد. ضریب اف معمولا بر اساس شاخصی استاندارد تعیین می‌شود که بر اساس آن هر افزایش عدد ،  نمایانگر دیافراگمی است که به نیمی از مقدار عدد ارائه شده اجازه عبور نور خواهد داد. برای مثال ضریب اف هشت لنز دوربین نیم برابر کمتر از ضریب اف 5.6 اجازه عبور نور به درون دوربین خواهد داد.

دریچه دیافراگم از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا عکاسی تماماً بر اساس تغییر دادن در نور است. ضریب اف متناسب با شرایط نوری مختلف در کیفیت عکس نهایی نقش مهمی به عهده دارد. ضریب اف همچنین در ایجاد عمق میدان و ایجاد اثرات هنری بر روی عکس نیز تاثیرگذار است.

سرعت شاتر

سومین بخش محاسبات نوردهی به سرعت شاتر بستگی دارد و نشان می‌دهد پرده شاتر برای چه مدتی برای عبور کردن نور از میان آن،‌باز باقی می‌ماند. سرعت شاتر را بصورت کسر بسیار کوچکی از ثانیه بیان می‌کنند. سرعت پایین شاتر ( زمان طولانی تر ) منجر به سوختن و یا روشن شدن بیش از اندازه عکس خواهد شد زیرا در تمامی مدتی که شاتر باز است،‌نور درحال تابیده شدن به درون حسگرهای دوربین است و اگر در این مدت دوربین تکان بخورد تصویر کدر خواهد شد. تصاویری که از آسمان شب گرفته می‌شود درحالی‌که ستاره‌ها خطوط مدوری در آسمان ایجاد کرده‌اند، ‌همگی حاصل سرعت پایین شاتر بوده‌اند. استفاده از سه پایه می‌تواند از خطر کدر شدن تصاویر در این شرایط جلوگیری کند.

عدد حساسیت یا ISO

عدد حساسیت محاسبه میزان حساسیت در مقابل نور است. این عدد در اصل به میزان حساسیت نوری انواع مختلف فیلم‌های عکاسی اختصاص داشت و استاندارد‌های محاسباتی توسط سازمان بین‌المللی استاندارد یا ISO تعیین می‌شدند و نام عدد حساسیت نیز از همین‌جا برگرفته شده‌است. در دوربین‌های فیلمی،‌برای تغییر حساسیت باید نوع فیلم تغییر داده می‌شد. دوربین‌های دیجیتال به عکاس اجازه می‌دهد که حساسیت را از طریق لیست تنظیمات دوربین تغییر داده و حساسیت حسگرهای دوربین را متناسب با شرایط تغییر دهد. عکاسان حساسیت را سرعت فیلم یا حسگر می‌دانند. زمانی که سرعت بالا باشد، در زمانی مشخص میزان بیشتری از نور به نسبت حساسیت پایین، توسط حسگر حس خواهد شد. عدد حساسیت بر خلاف دیافراگم روندی مستقیم دارد و با بالارفتن عدد،‌سرعت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بالا بردن عدد حساسیت منجر به افزایش پارازیت‌های تصویری می‌شود که در دوربین‌های فیلمی گرین و در دوربین‌های دیجیتال پیکسل نامیده می‌شوند.

 تعادل سفیدی یا وایت بالانس

این توانایی دوربین، تفاوت بسیار جالب میان چشم انسان و دوربین را آشکار می‌کند . چشم از آنجایی که با مغز در ارتباط است،‌در هر نوری رنگ سفید را سفید می‌بیند. اما از آنجایی که دوربین از چنین مغری برخوردار نیست،‌باید آن را مجبور کرد تا رنگ سفید را تشخیص دهد. تنظیم وایت‌بالانس دوربین می‌تواند نقص بی‌مغز بودن دوربین را جبران کند. این گزینه می‌تواند به دوربین نشان دهد که تمامی شرایط نوری لوزما سفید نیستند، نورهای داخلی اغلب به زردی متمایلند و نورهای فلورسانت به آبی. حتی نور طبیعی نیز کمی آبی‌تر از آن چیزی هستند که دیده می‌شوند.



رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 2.0 stars out of 5.


astelahatakasi1.jpg

آشنایی با اصطلاحات عکاسی

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


dorbinakasichist1.jpg

تعریف عکاسی و دوربین عکاسی

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


astelahatakasi-1.flv

آشنایی با اصطلاحات عکاسی

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.