جهش تولید | شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۹

آرگونومیک رانندگی - نمایش محتوای تولیدویژه

 

 

آرگونومیک رانندگی

Loading the player...

دانلود

زمانی که در قسمتی از بدن احساس درد می کنیم باید به دنبال دلیل آن در زندگی روزمره بگردیم رانندگی یکی از مواردی است که می تواند باعث درد اعضای بدن شود . طی رانندگی استرسی به ماهیچه های گردن و کمر وارد می شود که می توان با کمی تصحیح در روش صحیح رانندگی این فشار استرس را کاهش داد معمولا خودروهای کوچک مناسب برای افراد بلند قد نیستند بنابر این صندلی خودرو نمی تواند کاملا حالتی سالم را به راننده بدهد ایمنی اولین مرحله است هرگز در رانندگی حالتی قرار نگیرید که کمترین دید را بر جاده و آینه ها و دسترسی را به ابزار های کنترل داشته باشید ابتدا از صندلی خودرو شروع می کنیم .... ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که ران ها در راستای افق باشند صندلی آنچنان بالا باشد که بر جاده و جلوی خودرو تسلط داشته باشید و ران ها افقی قرار بگیرد صندلی را به سمت جلو آنقدر تنظیم نمائید که پاها به راحتی بر روی پدال ها تسلط داشته که بدون نیاز به جلو کشیدن بدن برای استفاده از پدال ها از آنها استفاده کنید پشتی صندلی باید زاویه 100 تا 110 درجه را داشته باشد .. این زاویه فشار را بر روی دیسک های پایینی به حداقل می رساند . بالشتک صندلی را در حالت میانه قرار دهید کمر بند ایمنی را آنقدر تنظیم کنید که مناسب اندام شما باشد نه اینکه در نشستن تغییر حالت دهید تا کمر بند ایمنی راحت بسته شود فرمان را تنظیم کرده تا روبروی بدن شما باشد حال نوبت تنظیم آینه است ... برای تنظیم آینه به تنظیم صندلی دست نزنید و حالت نشستن را تغییر ندهید ... باید در حالی که صورت شما به سمت جلو است با کمی تغییر در زاویه چشم ( نه سر ) آینه های بغل و وسط را ببینید دیده شده که برخی افراد خود را بالا کشیده و آینه وسط را تنظیم می کنند و یا اینکه سر خود را به جلو می آورند و آینه بغل را تنظیم می کنند که این روش اشتباه است درد شانه - گردن و پهلو ها خودرو محل کار شما نیست .... از استفاده از لب تاپ و یا دفترچه و یا مطالعه و .... با کمک صندلی کناری دوری کنید زیرا خودرو وسیله ای است برای جابجا شدن از محلی به محل دیگر ..... چگونگی گرفتن فرمان چه از نظر ایمنی و چه از نظر سلامتی مهم است .... 1 - دو دست روی فرمان باشد 2 - فاصله دو دست مانند حالت عقربه های ساعت در حالت 10:10 باشد . 3 - فاصله دوست بیشتر نشود .... متاسفانه اخیرا اکثر افراد پایین ترین نقطه فرمان و یا فرمان را با یک انگشت می گیرند که عملی کاملا خطر ناک است . چرا ؟ 4 - مچ در حالت گرفتن فرمان نباید شکسته و یا خم شود . کیف پول خود را از جیب عقب قبل از نشستن خارج کنید زیرا باعث فشار به لگن شما می شود زمان ورود به خودرو .. ابتدا بنشینید و بعد پاها را وارد خودرو کنید و برای خروج ابتدا پاها را بیرون آورده و بعد با نیروی پاها بلند شوید هر دو ساعت یک بار طبق استاندارد های بهداشتی در رانندگی و سلامت از خودرو خارج شده و حرکات کششی انجام دهید



مدافعان

مدافعان

نماهنگ مدافعان، تقدیم به روح بلند شهید دکتر محسن فخری زاده

بعثت بسیج

بعثت بسیج

ویژه هفته بسیج

بسیج امیدآفرین

بسیج امیدآفرین

ویژه هفته بسیج