جهش تولید | جمعه، ۲ آبان ۱۳۹۹

اسیدهای چرب اشباع نشده - show-content

 

 

نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

اسیدهای چرب اشباع نشده

اسیدهای چرب اشباع نشده


اسیدهای چرب اشباع نشده مونو، انباشتگی چربی‌های دور شکم را کاهش می‌دهند. برای همین توصیه می‌ شود که روزانه مقداری از این چربی‌ها را مصرف کنید. این اسیدهای چرب در زیتون، روغن زیتون، گردو، دانه ها و مغزها، شکلات سیاه و آووکادو وجود دارد. توجه داشته باشید که اسیدهای چرب اشباع نشده ی پُلی موجود در ماهی و دانه ها و مغزهای روغنی نیز به خوش اندامی شما کمک زیادی می‌کنند. در واقع افرادی که چربی‌های اشباع نشده ی بیشتری مصرف می‌کنند متابولیسم بدنشان بالاتر است و کالری‌های بیشتری می‌سوزانند. توجه داشته باشید در حالت کلی سوخت و ساز این چربی‌ها راحت‌تر و سریع‌تر از چربی‌های اشباع شده صورت می‌گیرد. معمولاً ما اسیدهای چرب امگا ۶ بیشتری نسبت به امگا ۳ ها مصرف می‌کنیم. حتماً سعی کنید مصرف امگا ۳ ها را بالا ببرید. برای این کار از مصرف تخم کتان، گردو، لوبیا، ماهی آزاد و روغن زیتون غافل نشوید. توجه داشته باشید که امگا ۳ ها خواص ضدالتهابی دارد و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و افسردگی موثراست. بدن شما نیاز به میزان کمی کلسترول دارد تا به درستی کار کند اما ممکن است رژیم غذایی ما بیش از حد کلسترول و چربیهای اشباع شده در خود داشته باشد و هر دوی اینها سطح کلسترول بد خون (ال دی ال) را افزایش میدهد. کلسترول ال دی ال میتواند موجب تجمع پلاکها در عروق شده و منجر به بیماری قلبی گردد. از سوی دیگر کلسترول خوب (اچ دی ال) به تمیز شدن خون از کلسترول بد کمک میکند. اگر میخواهید کلسترول ال دی ال را کاهش داده و اچ دی ال را افزایش دهید، با رژیم غذایی خود شروع کنید.