جهش تولید | شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۹

کوکوی لوبیا - show-content

 

 

نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

کوکوی لوبیا

کوکوی لوبیا


Loading the player...

شاید به نظرتان عجیب باشد اما کوکوی برنج هم وجود دارد و غذای سالم و ارزانی است که یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. این کوکو را می‌توانید با برنج سفید و یا برنج قهوه‌ای درست کنید. این کوکوها اگر به‌عنوان غذای اصلی سرو شوند برای 4 نفر و اگر به‌عنوان پیش‌غذاسرو شوند برای 8 نفر کافی هستند. برای آماده کردن آن 20 دقیقه و زمان کل تا سرو غذا 1 ساعت و 15 دقیقه است. مواد لازم: لوبیا چیتی پخته----450 گرم، برنج پخته---¾ پیمانه، پیازچه بزرگ---2 عدد، فلفل جلاپینو---1 عدد، آب لیمو‌ترش---1 قاشق غذاخوری، ماست----½ پیمانه، روغن زیتون بکر----1 قاشق غذاخوری، برگ گشنیز تازه---10 قاشق غذاخوری، زیره آسیاب شده---¼ قاشق چایخوری، نمک---به مقدار لازم، فلفل آسیاب شده---به مقدار لازم طرز تهیه: دانه‮های فلفل را درآورده و خرد کنید. فر را روی 230 درجه سانتی‮گراد گرم کنید. لوبیا را آب‮پز کرده و بعد از آبکشی بگذارید تا خشک شود یا اینکه از کنسرو لوبیا استفاده کنید تا زمان کمتری از شما گرفته شود. پیازها را درشت خرد کنید. نیمی از لوبیاها را با پیاز، گشنیز و زیره و فلفل جلاپینو را در غذاساز بریزید تا خمیری شوند. 4 قاشق غذاخوری از گشنیز را برای سرو نگه دارید. در کاسه‮ای بزرگ، خمیر لوبیا را با برنج پخته شده (قهوه ای یا سفید) و باقی لوبیاها ترکیب کنید؛ با نمک و فلفل به مواد طعم دهید. مخلوط را به گلوله‌های کوچک تقسیم کنید (برای فریز کردن، آنها را جداگانه در سلفون بپیچید و تا 2 هفته فریز کنید. قبل از اینکه آنها را بپزید، صبر کنید تا یخشان باز شود). با قلمو روی سینی فر روغن بمالید. آن را برای 5 دقیقه در فر بگذارید تا گرم شود. با دقت کلوچه‮ها را روی سینی گرم بگذارید. آنها را برای 02 دقیقه بپزید تا قهوه‮ای طلایی شوند. بعد از 01 دقیقه کوکوها را برگردانید تا هر دوسمت آنها طلایی شود. قبل از اینکه سینی را بیرون بیاورید، اجازه دهید برای 5 دقیقه در فر خاموش باقی بمانند. ماست، گشنیز و آب لیمو را در کاسه‮ای کوچک ترکیب کنید. به آن نمک و فلفل بزنید. سس ماست و برگ‮های گشنیز را روی کلوچه‮ها بریزید و بعد آنها را سرو کنید.